فعالیت 5 حسینیه با نام شهدا در بندرانزلی

پارازیت/گیلان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرانزلی گفت: در حال حاضر 5 حسینیه با نام شهدا با محوریت برگزاری برنامه فرهنگی، مذهبی و محافل انس با قرآن در این شهرستان فعالیت دارند.

حسینه شاهد و ایثار که معمولا با عنوان حسینیه شهید از آنها نام برده می شود؛ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اعطای مجوز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و به حالت تولیتی توسط خانواده معظم شهداء تاسیس و اداره می شود.

اهم وظایف حسینیه های شاهد و ایثار برگزاری مراسمات مذهبی مناسبتی اعم از ولادت و شهادت،جلسات آموزش قرآن کریم، برپایی پویش های مردمی و کمک های مومنانه است.

در همین راستا امیر نظری امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه اندازی حسینیه های شهید با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، دینی، ایثار و شهادت  و توسط مادر، همسر و یا خواهر شهید انجام می شود.

نظری با اشاره به این حسینیه ها گفت: حسینیه شهید ابراهیم فرمانی، حسینیه شهید قلندری، حسینیه شهید رسول نجات رسولی، حسینیه شهید سید رضا هویت طلب همچنین حسینیه شهید حسین نظرپاک در شهرستان بندر انزلی فعالیت دارند.

وی افزود: متقاضیان برای راه اندازی و ثبت فعالیت حسینیه شهید باید مکان مشخص و مناسب در نظر داشته باشند که با مراجعه به بنیاد شهید، مراحل ثبت اداری و اقدامات لازم برای تجهیز آن به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: همه حسینیه ها در ایام هفته مراسمات مذهبی، برنامه های ادعیه دارند و در مناسبت ها نیز مولودی، مداحی و روضه خوانی برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه به همت این حسینیه ها کلاس های قرآن ویژه بانوان برگزار می شود، تاکید کرد: علاوه بر این کلاس ها که شامل دوره های روخوانی و روانخوانی هستند، حسینیه های شهید در طول سال حداقل میزبان دو محفل انس با قرآن که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت مردمی انجام و ساماندهی می شود هستند و به طور میانگین سالانه حداقل تا 10 محفل انس قرآن توسط حسینیه های شهید در شهرستان بندرانزلی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری دوره های بصیرتی و جهاد تبیین نیز در دستور کار این حسینیه ها قرار دارد که با حضور یکی از مبلغان حوزه علمیه برای مخاطبان و شرکت کنندگان اجرا می شود.

 نظری با بیان اینکه توجه به علوم روز و دانش افزایی برای متولیان حسینیه های شهید بسیار حایز اهمیت است، تصریح کرد: سالانه متولیان حسینیه ها در همایش حسینیه های شاهد و ایثار کشور در مشهد مقدس شرکت می کنند و این گردهمایی فرصت مناسبی برای کسب و انتقال تجارب و دانش افزایی است.

 پایان خبر پارازیت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت 5 حسینیه با نام شهدا در بندرانزلی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت 5 حسینیه با نام شهدا در بندرانزلی"، کلیک کنید.