بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

عمان یک مزرعه فتوولتاییک خورشیدی 17 مگاواتی را که انرژی سبز برای نیروگاه آب شیرین کن در شهر سور تولید می کند، افتتاح کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری پارازیت از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از 32 هزار مگاواتساعت برق سبز است که 100 درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود 27200 تن انتشار CO 2 در سال کمک می کند که معادل آلاینده های تولید شده توسط حدودا 6000 خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت 2023 آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس 2024 انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا 31 مارس 2036 است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان 2040 اعلام کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان"، کلیک کنید.