اسناد مالکیت 386 هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پارازیت، شامگاه دوشنبه آیین اهدا اسناد مالکیت 386 هزار هکتار تالاب های استان، 25 هزار و 500 هکتار رودخانه کرخه و 65 هزار هکتار موقوفات نظام السلطنه و توکل با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون و مدیرکل حقوقی وزارت نیرو، مدیرکل اسناد و ثبتی اوقاف و امور خیریه کشور، رییس کل دادگستری خوزستان، و سایر مدیران و روسای دستگاه های استان در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد.

در این مراسم سند مالکیت حدنگار تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر 62 پلاک ثبتی در مجموع 272 هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در 109 هکتار که در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری طی فرآیندی پیچیده و با حمایت رییس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب های «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت 5 تالاب بالغ بر 386 هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه های مهم حیات وحش ایران با گونه های مختلف گیاهی و جانوری می باشند، تحویل داده شد.

همچنین اسناد مالکیت بستر و حریم رودخانه های «کرخه» و «شاوور» 2 رودخانه بزرگ و مهم کشور که بالغ بر 11 قطعه سند به مساحت 25 هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش و به نام وزارت نیرو صادر شده است، به دستگاه های متولی تحویل داده شد.

541 سند مالکیت مربوط به شهرک های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری با مجموع مساحت 279 هکتار در راستای تحقق شعار سال، فراهم کردن بستر و زیرساخت های تولید و اشتغال زایی به شرکت شهرک های صنعتی خوزستان از دیگر اسناد تحویل داده شده توسط رییس سازمان ثبت اسناد املاک کشور در این مراسم است.

همچنین 295 سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از 70 سال از دیگر اسناد تحویل داده شده به دستگاه های متولی است.

در این مراسم 241 سند مالکیت به مساحت 66 هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان های رامشیر و ماهشهر به عنوان بزرگترین موقوفه کشور که با حمایت دادگستری کل و تلاش اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با رفع اختلافات مابین ادارات اوقاف و منابع طبیعی منجر به صدور سند شده است از سوی رییس سازمان ثبت به سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان تحویل داده شد.

در پایان این مراسم، کارکنان سازمان ثبت اسناد املاک استان و سازمان آب و برق خوزستان تقدیر شدند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسناد مالکیت 386 هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسناد مالکیت 386 هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.