سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری میراث افتتاح شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری پارازیت، مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم افتتاح سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، با اشاره به قابلیت‌ها و مزایای استفاده از این سامانه گفت: در آموزه‌های اخلاق سازمانی آمده تسریع در فرآیندها باعث جلوگیری از انواع فسادها، صرفه‌جویی در هدر رفت زمان، نیروی انسانی و موضوعاتی از این دست می‌شود. از این رو با توجه به انتقادها و نارضایتی‌های موجود از سوی همکاران و مخاطبان خارج از پژوهشگاه تلاش کردیم تا با راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری مراحل انجام فرآیندها را حذف و تا اندازه‌ای سرعت بخشیم.

وی افزود: این سامانه بخشی از نقص‌های موجود در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری را مرتفع خواهد ساخت به عنوان مثال ما در روند گزارش‌گیری برای ارائه به نهادهای بالادستی با مشکلاتی از قبیل کمبود زمان، ناهماهنگی در ارائه اطلاعات و … مواجه هستیم که در صورت بهره‌برداری از این سامانه این نقص جبران خواهد شد.

ده‌پهلوان در تشریح مزایای سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات خاطرنشان کرد: دیجیتال‌سازی می‌تواند ما را در انجام سریع امور و عدم ایجاد خلل در فعالیت‌ها در موارد خاص همچون اپیدمی‌ها، کاهش ساعات کاری و تعطیلی ادارات به دلائل مختلف و … یاری رساند.

افتتاح سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، از دیگر مزایای این چنین سامانه‌هایی را آرشیو اطلاعات پژوهشی خواند و گفت: تمامی اطلاعات گزارش‌گیری و مقالات اعضای هیأت علمی و … در بخش رزومه اعضاء برای مخاطبان داخلی و خارجی در این سامانه قابل دانلود است.

وی با اشاره به اینکه در صورت بارگذاری سریع‌تر اطلاعات از سوی همکاران در سامانه، بزودی اشکالات فنی را درک، شناسایی و مرتفع خواهیم کرد، اظهار کرد: این سامانه با وجود مشابهت‌هایی با سایر مراکز دانشگاهی باید سامانه‌ای از جنس پژوهشگاه باشد.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری را برای پژوهشگاه بومی کنیم و به شبکه علمی کشور متصل شویم گفت: امروز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با وجود تلاش اعضا حضور پررنگی در شبکه علمی کشور ندارد و بازتاب فعالیت‌های آن از بیرون دیده نمی‌شود. افقی که ما برای پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و در آینده صنایع‌دستی می‌بینیم چیزی در حد پژوهشگاه نفت است.

در ادامه این مراسم ذات‌الله نیکزاد معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی و فناوری پژوهشگاه پس از بررسی‌های کارشناسی، محتوایی و فنی هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در بهره‌گیری از این سامانه از دانشگاه‌ها و سایر پژوهشگاه‌های کشور در مرحله عقب‌تری قرار دارد، تصریح کرد: در صورت استفاده از این سامانه امکان بررسی امور مربوط به ترفیع، ارتقاء، گرنت، طرح‌های پژوهشی و … اعضای هیأت علمی و کارشناسان پژوهشی بصورت برخط و شفاف انجام شود.

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده علمی-پژوهشی که در پژوهشگاه انجام می‌شود اما از بیرون قابل ملاحظه نیست، اظهار کرد: این سامانه به امر یکپارچه‌سازی فعالیت‌های پژوهشی و رتبه‌بندی از سوی وزارت علوم که مستندسازی فعالیت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد کمک شایانی خواهد کرد.

نیکزاد این سامانه را مختص تمامی اعضای پژوهشگاه خواند و افزود: تمامی امور مربوط به بدنه پژوهشی پژوهشگاه شامل اعضای هیئت علمی، پژوهشگران، هنرمندان هنرهای سنتی، کارشناسان و … از این پس در این سامانه انجام خواهد شد.

فریبا شریفیان مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: اقدامات برای بهره‌گیری از یک سامانه مناسب از حدود ۱۳ سال پیش در پژوهشگاه آغاز شد و از آنجایی که اغلب سامانه‌ها مختص مراکز دانشگاهی یا آموزشی بودند و سایر مراکز در استفاده از آنها با شکست مواجه شده بودند ترجیح بر انتخاب یک سامانه متناسب با معیارها و فعالیت‌های خاص پژوهشگاه بود از این‌رو با چندین شرکت مشورت و قرارداد منعقد شد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی سامانه در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد و همکاران پس از دریافت نام کابری و رمز ورود می‌توانند از طریق آدرس https://simap.richt.ir به این سامانه وارد شده و اطلاعات مورد نظر خویش را بارگذاری کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری میراث افتتاح شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری میراث افتتاح شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.