عزای کردستانی‌ها در عاشورای حسینی

عزای کردستانی‌ها در عاشورای حسینی

پارازیت/کردستان آیین عزاداری و سوگواری عاشورای حسینی، روز سه‌شنبه در شهرها و روستاهای استان کردستان با حضور دسته‌های مختلف سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار شد.

مردم کردستان همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم و عاشورای حسینی (ع) به عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

عزاداری برای امام حسین (ع) در کردستان شیعه و سنی نمی‌شناسد و مردم اهل سنت نیز پا به پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در این ایام عزاداری می‌کنند.

روز عاشورا در بین کردستانی‌ها بە روز قتل مشهور است و کسب و کار را در آن روز حرام می‌دانند، بە همین دلیل در روز عاشورا و تاسوعا مردم کردستان از کسب و کار خود دست کشیدە و بە دستە عزاداران حسینی ملحق می‌شوند.

این روز یکی از روزهای مهم در مذهب تسنن می‌باشد، در این روز مردم اهل تسنن با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین و یارانش نشان می‌دهند؛ از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری می‌کنند، به تلاوت قرآن می‌پردازند و در مسجدها و خطبه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

پایان خبر پارازیت 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عزای کردستانی‌ها در عاشورای حسینی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عزای کردستانی‌ها در عاشورای حسینی"، کلیک کنید.