از کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی تا کاهش سرطان با مصرف کره بادام زمینی

در پارازیت بخوانید؛

از کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی تا کاهش سرطان با مصرف کره بادام زمینی

چند سالی است که کره بادام زمینی مورد توجه مردم به خصوص جوانان قرار گرفته است. اما همچنان برخی گمان می‌کنند این ماده غذایی مضر بوده و هیچ ارزش غذایی ندارد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری پارازیت؛ چند سالی است که کره بادام زمینی مورد توجه مردم به خصوص جوانان قرار گرفته است، اما همچنان برخی گمان می‌کنند این ماده غذایی مضر بوده و هیچ ارزش غذایی ندارد درحالی که نه تنها از ارزش غذایی مناسبی برخوردار است بلکه از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن تشکیل شده است.

این روز‌ها تعداد زیادی از مردم به دنبال جوانی پوست و جلوگیری از چین و چروک‌های آن هستند بنابراین جالب است بدانید، کره بادام زمینی منبع غنی ویتامین E بوده و مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کند درنتیجه از پیری پوست محافظت می‌کند. کره بادام زمینی به دلیل داشتن پروتئین‌های ضروری برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن می‌تواند به تقویت عضلات و افزایش انرژی بدن کمک کند. به همین دلیل است که ورزشکاران از طرفداران پروپاقرص این ماده غذایی مقوی هستند.

کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی

جالب است بدانید کره بادام زمینی منبع مناسبی برای دریافت منیزیم، فسفر و پتاسیم است و اگر به اندازه مناسب مصرف شود می‌تواند ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. علاوه بر این مصرف کره بادام زمینی می‌تواند در بهبود عملکرد مغز و داشتن تمرکز، نقش بسزایی را ایفا کند، زیرا دارای اسید‌های چرب امگا ۶ و امگا ۳ است.

 

کره بادام زمینی و خواص بی‌شمار آن

 

مطالعات و بررسی محققان مشخص کرده است که کره بادام زمینی به دلیل داشتن ویتامین E می‌تواند در برابر استرس از بدن محافظت کند. همچنین داشتن منیزیم، فولیک اسید و مس از دیگر منابع مفیدی است که موجب تقویت بدن می‌شود. مس می‌تواند در تولید سلول‌های قرمز خون موثر باشد.

اگر در طول روز بی‌انرژی هستنید و توان کافی برای انجام امورات روزانه خود را ندارید، در وعده‌های مختلف از کره بادام زمینی استفاده کنید، زیرا به دلیل داشتن نیاسین که یکی از اعضای خانواده ویتامین B بوده، غذا را به انرژی تبدیل کرده و قوای از دست رفته افراد را بازمی‌گرداند.

کره بادام زمینی یک خوراکی‌های خوش مزه است که می‌توان به شکل‌های متفاوت از آن استفاده کرد. برخی این کره را روی انواع نان میگذارند و میل می‌کنند درحالی که برخی دیگر آن را روی اسموتی و حتی برخی بستنی‌ها ریخته و به عنوان تنقلات به کودکان و نوجوانان می‌دهند. حتی برخی دیگر این کره را روی میوه‌هایی که کودکان تمایل زیادی به خوردنشان ندارند، می‌گذارند و با این روش هم کودک میوه خورده است و هم فواید کره بادام زمینی را دریافت کرده است.

 

کره بادام زمینی و خواص بی‌شمار آن

 

کاهش درصد ابتلا به سرطان

این ماده مقوی و مفید خواصی باورنکردنی دارد که تعداد زیادی از افراد از آن بی‌خبر هستند. کره بادام زمینی می‌تواند از تشکیل سنگ صفراوی جلوگیری کند. از سوی دیگر احتمال ابتلا به سرطان پروستات، سینه و روده بزرگ را نیز کاهش می‌دهد.

جالب است بدانید کره بادام زمینی می‌تواند میزان قند و فشارخون را نیز تنظیم کند چراکه منبع مناسبی برای دریافت منیزیم است. با مصرف ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی حدود ۴۲ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم تامین می‌شود.

محققان بررسی کرده اند که مصرف مداوم و اصولی از کره بادام زمینی می‌تواند از ابتلا به سنگ کلیه نیز جلوگیری کند. سنگ کلیه یکی از مشکلات و بیماری‌هایی است که درصد قابل توجهی از مردم به آن مبتلا هستند و از درد فراوان آن رنج می‌ببرند؛ بنابراین با خوردن این کره مقوی می‌تواند احتمال تشکیل سنگ کلیه را کاهش داد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی تا کاهش سرطان با مصرف کره بادام زمینی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی تا کاهش سرطان با مصرف کره بادام زمینی"، کلیک کنید.