نیازمند حمایت بیشتر بانک ها از طرح جهش تولید در دیم زارها هستیم

نیازمند حمایت بیشتر بانک ها از طرح جهش تولید در دیم زارها هستیم

پارازیت/ایلام ناظر ملی طرح جهش تولید در دیم زارها گفت: یکی از چالش های طرح جهش تولید در دیم زارها عدم همکاری برخی از بانک ها در تامین تسهیلات است.

 مهندس محمد ترابی در گفت وگو با پارازیت اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم زارها، در سال 1399 به منظور حمایت از کشاورزان محروم جامعه که عمدتاً دیم کاران هستند شروع به کار کرد، در سال اول، این طرح با 6 استان پایلوت و در سال دوم با 15 استان وارد مرحله اجرایی شد. 
ترابی با تاکید بر اینکه این طرح جهت افزایش تولید در واحد سطح شروع به کار کرده است، افزود: یکی از مزایای طرح مذکور استفاده از آب سبز یا همان بارندگی است.
ناظر ملی طرح جهش تولید در دیم زارها تصریح کرد: این طرح، در حال حاضر در 25 استان در سطح کشور اجرا می شود. همچنین در زمینه برطرف کردن چالش های بیمه کشاورزان، تامین ماشین آلات تخصصی و بالا بردن دانش فنی کشاورزان دیم کار و کاهش سطح آیش، قدم های مثبتی برداشته شده است.  
وی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و بالا بردن دانش فنی و عملی کشاورزان، گفت: از جمله چالش های این طرح می توان به عدم تامین به موقع خسارت ها، عدم همکاری برخی از بانک ها در تامین تسهیلات ، ضعف آموزش تخصصی برخی از مروجین مراکز جهاد کشاورزی و بهره گیری پایین از ادوات تخصصی در سطح دیم زارها اشاره کرد.
ترابی در پایان گفت: با توجه به یکسری مسایل اقتصادی، زیرساخت های این طرح به شکل مطلوبی تامین نشده است که با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال برطرف شدن هستند.

پایان خبر پارازیت 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نیازمند حمایت بیشتر بانک ها از طرح جهش تولید در دیم زارها هستیم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نیازمند حمایت بیشتر بانک ها از طرح جهش تولید در دیم زارها هستیم"، کلیک کنید.