210 دقیقه مناظره انتخاباتی با حضور نماینده نامزد ها در رادیو/ پخش مستند های انتخاباتی برای نخستین بار
دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب خبر داد؛
رضا کوچک زاده تهمتن گفت: در رادیو انتخاب، با تاکید بر 4 گزاره اصلی در ارتباط با رابطه مردم با مردم، مردم با مسیولان، مسیولان با مردم و مسیولان با مسیولان به برنامه ریزی در راستای تولید محتوای مناسب در ایام منتهی به انتخابات اقدام کرده ایم.
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری پارازیت، نشست خبری معرفی برنامه های انتخاباتی معاونت صدای رسانه ملی، امروز دوشنبه 21 خرداد با حضور رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو انتخاب و دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا، ابوذر ابراهیم مدیر روابط عمومی معاونت صدا و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.
رضا کوچک زاده تهمتن، دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب در ابتدای نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید گفت: بعد از شهادت رییس جمهور کشورمان و باتوجه به برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، ستاد انتخابات در سازمان صداوسیما و شکل گرفت و تقریبا دور روز بعد این اقدام ستادی، رادیو انتخاب به منظور ورود جدی به حوزه انتخابات در معاونت صدا راه اندازی شد.
کوچک زاده در ادامه با تاکید بر اینکه اولین تجربه ما در راه اندازی رادیو انتخاب به سال 94 بر می گردد، تصریح کرد: رادیو انتخاب از پنجم خرداد شروع به فعالیت کرده و تا 9 تیر ماه هم روی آنتن است. با توجه به تجربیات سال های گذشته و نظر به اهمیت رسانه و البته جایگاه مردم در انتخابات، رویکرد و ماموریت های این شبکه رادیویی بازنگری و در دستور کار اجرا قرار گرفت. هدف اصلی این شبکه متناسب با اسناد بالادستی سازمان صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ازفرآیند انتخابات است.
وی با بیان این که با جمع آوری طرح های انتخاباتی شبکه ها، برنامه ریزی مناسب برای تولید برنامه های متنوع و خلاقانه رادیویی و بهره بردن از همه ظرفیت های رادیو صورت گرفته، افزود: تمام طرح ها و برنامه های انتخاباتی با هدف افزایش آگاهی عمومی، اطلاع رسانی و زمینه سازی شکل گیری حضور حداکثری مردم در انتخابات شکل گرفته است.
کوچک زاده عنوان کرد: رسانه های معاند به دنبال یاس و ناامیدی هستند، اما تلاش ما این است که با تاکید بر امید آفرینی و نشاط اجتماعی شاهد مشارکت پرشور انتخاباتی مردم پای صندوق های رای باشیم، به همین منظور و برای خنثی سازی تلاش رسانه های بیگانه اقدامات مختلف آفندی و پدافندی را در فضای رسانه ای طراحی کرده ایم، جدول پخش برنامه های زنده رادیو انتخاب از ساعت 6:30 صبح تا 12 بامداد روی آنتن است.
دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا خاطرنشان کرد: در رادیو انتخاب، با تاکید بر 4 گزاره ی اصلی در ارتباط با رابطه مردم با مردم، مردم با مسیولان، مسیولان با مردم و مسیولان با مسیولان اقدام به برنامه ریزی در راستای تولید محتوای مناسب در ایام منتهی به انتخاب کرده ایم، باتوجه به سهم بالای مردم در رادیو انتخاب تمامی برنامه ها در تعامل با مردم قرار دارد به نحوی که روزانه یک پیامک محوری برای ارتباط منسجم با مخاطب طراحی شده است و همچنین کابین ارتباط با مخاطبان جهت ضبط صدای مردم فعالیت می کند.
حضور فعال معاونت صدا در فضای مجازی
به گفته کوچک زاده، معاونت صدا برای ایام انتخابات در حوزه فضای مجازی هم فعال است و از تمامی ظرفیت های استفاده می کند.
وی ادامه داد: همه شبکه های رادیویی در بخش های مختلف فضای مجازی حضور فعال و موثری دارند. برنامه ها با پیام ها و ادبیات خاص در حال تولید هستند. سعی کرده ایم از ظرفیت اصلی در حوزه رادیو نما که بیشتر مخاطبان صدا و سیما در تلویزیون هستند، استفاده کنیم. همچنین پیام رسان های داخلی را به خدمت گرفتیم تا از دیگر ظرفیت ها بهره ببریم.
مدیر رادیو انتخاب با اشاره به تولید برنامه ها و اینکه طراحی آنها به گونه ای صورت گرفته تا فراوانی حضور حداکثری مردم، انتظارات و خواسته های مردمی را در اختیار ستاد نامزد ها قرار داده شود، عنوان کرد: برخی برنامه ها به صورت گفتگو محور است. از قالب های مستند، برنامه های تحلیلی و میزگرد هم بهره می بریم. از ساختار های نوین برنامه سازی با حضور کارشناسان مختلف و مستند های رادیویی برای انتخابات استفاده می شود. تلاش می کنیم در انتخاب اصلح به مردم کمک کنیم و در آگاهی بخشی موفق باشیم.
دکتر کوچک زاده با تاکید بر این که از ظرفیت های همه برنامه های موجود در شبکه ها بهره برداری می کنیم، تصریح کرد: همزمان با این برنامه ها، ویژه برنامه های متعدد و شاخص برای انتخابات طراحی شده است. در حال حاضر تمامی ظرفیت های رادیو معطوف به حوزه انتخابات شده است، چرا که انتخابات مهم ترین رویداد کشور در این روزهاست.
برگزاری مناظره انتخاباتی
دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا از برگزاری مناظره انتخاباتی با حضور نمایندگان نامزد ها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ماموریت های هر شبکه ای در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری، اجتماعی و اقتصادی و… برنامه مناظره محور پاستور شماره 14 با حضور نمایندگان نامزد ها و نه با حضور خود نامزد ها برگزار خواهد شد. برنامه هایشان نقد و به چالش کشیده می شود و نمایندگان از برنامه های نامزد های خود دفاع خواهند کرد. برای هر شبکه ای حدود سه ساعت و نیم زمان برای حضور نمایندگان نامزد ها تعیین شده است، به عبارتی هر شبکه حدود 210 دقیقه با عنوان برنامه «پاستور 14» برنامه خواهد داشت.
وی با اشاره به هم افزایی ظرفیت های سازمانی یادآور شد: با توجه به فرصت زمانی کم، برنامه ریزی شده 5 برنامه مناظره زنده نامزد ها زنده که اط شبکه هیک بصورت زنده پخش میشود همزمان از رادیو ایران و رادیو انتخاب پخش شود؛ و هکچنین برنامه های قانونی نامزد ها که از شبکه های یک و دو سه و همچنین برنامه های پارازیت از جمله گفتگوی ویژه خبری و صف اول هم از شبکه های رادیویی فرهنگ، جوان، ایران، گفتگو و انتخاب پخش حواهد شد.
مدیر رادیو انتخاب تاکید کرد: در این دوره انتخاباتی نامزد های انتخاباتی در برنامه های رادیویی حضور نخواهند داشت، بلکه با حضور در شبکه های سیما، گفتگو ها به صورت همزمان از شبکه های رادیویی پخش می شود.
راه اندازی پویش انتخاباتی
وی با اشاره به راه اندازی پویش انتخاباتی معاونت صدا اظهار داشت: با حضور تمامی شبکه ها پویش انتخاباتی شکل می گیرد. ضمن اینکه ممکن است هر شبکه ای به صورت مستقل این پویش را برگزار کند.
دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر معرفی مجری خاص در انتخابات افزود: هر شبکه رادیویی، مجری خاص خودش را با توجه تخصص و ماموریت هایش در پیشبرد اهداف معرفی خواهد کرد. تلاش می شود همه شبکه ها با توجه به ماموریت ها و جامعه هدف، تضارب آرا و دیدگاه های مختلف را در برنامه ها طراحی کنند.
مدیر رادیو انتخاب یادآور شد: ما برنامه هایی ویژه اقشار مختلف در رادیو انتخاب طراحی کرده ایم. به عنوان مثال برنامه هایی ویژه بانوان، جوانان، رای اولی ها و… تهیه خواهد شد تا نیاز ها و خواسته های اقشار مردمی را مدنظر قرار دهیم. در همه برنامه ها مردم می توانند با توجه به دغدغه ها، خواسته ها و انتظاراتشان با برنامه در ارتباط باشند.
کوچک زاده از تولید مستند های رادیویی توسط نامزد ها خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار نامزد ها مستند های رادیویی را تولید خواهند کرد. نامزد ها دو مستند تولید می کنند که با توجه زمانبندی جدول پخش، روی آنتن خواهد رفت.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "210 دقیقه مناظره انتخاباتی با حضور نماینده نامزد ها در رادیو/ پخش مستند های انتخاباتی برای نخستین بار" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "210 دقیقه مناظره انتخاباتی با حضور نماینده نامزد ها در رادیو/ پخش مستند های انتخاباتی برای نخستین بار"، کلیک کنید.