مولدسازی منابعی برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام و راکد مازندران است

مولدسازی منابعی برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام و راکد مازندران است

پارازیت/مازندران مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: مولدسازی دارایی های دولت، آیین نامه ای است که از آن می توان به منظور راه اندازی پروژه های راکد و نیمه تمام استان و کمک به اشتغال و رشد تولید استفاده کرد.

به گزارش پارازیت، سیداسماعیل هاشمی امروز در جلسه کارگروه مولدسازی دارایی ها دولت در استان ضمن اعلام فروش 250 میلیارد ریال از اموال غیرمنقول مازاد دولت در استان طی سال 1402، به شناسایی اولیه 727 ملک اشاره کرد.

وی افزود: از این تعداد 174 فقره شناسایی قطعی شده و برای تعیین تکلیف و صدور مجوز هیات عالی مولدسازی به سازمان خصوصی سازی ارسال شده است.

هاشمی تصریح کرد: در سال 1403 تعداد 11 فقره از املاک مازاد دولتی در استان شناسایی، تشکیل پرونده و در کارگروه استانی مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران از صدور 27 مصوبه فروش اموال مازاد دولتی از سوی هیات عالی مولدسازی برای استان خبر داد و گفت: در مجموع از 109 مجوز استان(مجموع تنفیذی سال های گذشته و مصوبات جدید هیات)40  فقره اجرا شد که در مجموع طی سال های گذشته مبلغ 2151 میلیارد ریال برای استان آورده داشته است.

دبیر کارگروه مولدسازی دارایی های دولت در مازندران فقدان سند مالکیت و موانع و مشکلات حقوقی اخذ سند مالکیت اموال دولتی را یکی از چالش های اساسی مولدسازی دانسته و حل این مشکل را منوط به تصمیمات کلان در سطح کشور دانست.

این مسیول از شناسایی 225 ملک فقره ملک رفاهی در استان که 75 مورد آن از مجتمع های رفاهی با متراژ بالا و متعلق به دستگاه های ملی و متمرکز هستند خبر داد و یادآور شد: مولدسازی و تعیین تکلیف این اموال از اولویت های کارگروه استانی مولدسازی اموال دولتی است.

پایان خبر پارازیت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مولدسازی منابعی برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام و راکد مازندران است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مولدسازی منابعی برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام و راکد مازندران است"، کلیک کنید.