طرز سرخ كردن سبزي قورمه زیاد

قورمه سبزی یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که هیچکس آن را دوست ندارد. این غذا از معدود غذاهایی است که از گذشته تا کنون با تغییرات زیادی طبخ می شود. برای تهیه یک سوپ سبزی خوشمزه نکات زیادی را باید در نظر گرفت. یکی از نکات مهم سرخ کردن سبزیجات است. به همین دلیل یادگیری سرخ کردن سبزیجات برای آموزش سرخ کردن سمبزی در روغن مایع بسیار مهم است. یکی از نکاتی که برای خوش طعم شدن قورمه سبزی توصیه می شود، استفاده از سبزیجات تازه است.
طرز سرخ كردن سبزي قورمه زیاد
طرز پخت سبزیجات

سرخ کردن سبزیجات نیاز به دانش خاصی ندارد. تازگی سبزیجات یکی از عوامل مهم در خوش طعم بودن و عطر و طعم سوپ سبزیجات است. سبزی ها را بشویید و در آبکش بریزید تا آب آن کاملا خشک شود سپس به صورت یکنواخت خرد کنید.

روغن را در تابه داغ کنید، آب سبزیجات را اضافه کنید و سبزیجات را سرخ کنید. این کار باعث از بین رفتن آب سبزیجات و خشک نشدن آب می شود. روغنی که برای سرخ کردن سبزیجات استفاده می کنید باید روغن مایع باشد و هرگز روغن جامد نباشد. این یک نکته مهم در روش سرخ کردن سبزی سیاه است.

به تفت دادن سبزی ها ادامه دهید تا رنگ سبزی ها تیره شود، دما باید خیلی کم باشد و سبزی ها را زیاد هم نزنید اما دقت کنید سبزی ها نسوزند و روغن سبز تیره شود. زمان سرخ کردن سبزیجات حدود یک ربع است. این نکته مهمی است که باید هنگام تفت دادن سبزیجات به آن توجه کرد.

پس از سرخ شدن سبزیجات، اجازه دهید کاملا خنک شوند و در کیسه فریزر قرار دهید تا به میزان لازم برای هر وعده بسته بندی شود. می توانید از این سبزی به مدت دو ماه استفاده کنید. برای سرخ کردن سبزیجات باید خیلی مراقب باشید که سبزی ها سیاه نشوند. البته در شهرهای جنوبی دیده می شد که سبزی خورش سبزی و قلیه ماهی تیره تر از سبزی سبز است که به دلیل سیب زمینی زیاد و الوار اضافه شده به خورش است.
قیمت سبزی قورمه شمالی را در سایت ترش واش مشاهده نمایید.

9 نکته برای پختن سبزیجات

از شنبلیله کمتر استفاده کنید. این به دلیل عطر تند و تند آن است که به غذا می دهد. بنابراین اگر شنبلیله سیاه زیاد باشد طعم سبزی تلخ می شود.

سبزیجات له شده و زرد شده را حتما از سایر سبزیجات جدا کنید. بنابراین، سبزیجات سالم را به طور مساوی خرد کنید.

سبزیجات را طوری برش دهید که از خاکستر، نارگیل و سبزیجات کوچکتر باشند.

برای تفت دادن یا سرخ کردن سبزیجات تیره این کار را به گونه ای انجام دهید که تیره نباشد و سبز باشد.

بهتر است سبزیجات سبز را تا زمانی که سبز تیره شوند تفت دهید.

سبزی سیاه را بعد از تفت دادن بگذارید سرد شود و به کیسه فریزر منتقل کنید.

برای قرار دادن آن در کیسه فریزر حتما آن را بسته بندی کنید تا ضخامت کیسه نازکتر شود تا یخ راحتتر آب شود.

برای اینکه خاصیت گیاهی خود را از دست ندهد، کمی سرخ می شود. این یکی از اصول آشپزی است.

برای خوشبوتر شدن سبزی سبز چند برگ خرد شده داخل آن بریزید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز سرخ كردن سبزي قورمه زیاد" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز سرخ كردن سبزي قورمه زیاد"، کلیک کنید.