ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

منطقه آزاد ترکیه یکی از محبوب ترین مناطق این کشور برای تجارت است. منطقه آزاد بخشی از منطقه بندری یا غیر بندری یک کشور است که قوانین تجارت و بازرگانی کشور در آن اعمال نمی شود. در این حوزه ها مزایایی مانند معافیت های مالیاتی، معافیت از حقوق گمرکی، تسهیل صادرات و واردات محصولات از عوامل اصلی جذب سرمایه گذاران خارجی به این حوزه ها و در نتیجه امکان ایجاد جامعه از طریق این بستر است.

مناطق آزاد ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با ثبت شرکت در ترکیه، خرید خانه در ترکیه یا استانبول می توانید آینده بهتر و زندگی آرامی را برای خود و خانواده خود تضمین کنید. در زیر به توضیح منطقه آزاد ترکیه، تجارت و مزایای آن می پردازیم.

مناطق آزاد تجاری ترکیه

همانطور که گفته می شود منطقه آزاد فضای کسب و کار بهتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد. تعداد مناطق آزاد ترکیه به 21 منطقه رسیده است. انواع مختلفی از کسب و کارها را می توان در این مناطق راه اندازی کرد. در این مناطق، فضای مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را به سرمایه گذاران اجاره می دهند.

اما در صورت نیاز سرمایه گذاران می توانند این موقعیت را ایجاد کنند با سرمایه گذاری در این زمینه و ثبت شرکت در ترکیه می توانید اقامت استانبول را دریافت کرده و در نهایت به ترکیه مهاجرت کنید.

مناطق آزاد تجاری در ترکیه؛ آغاز معافیت های مالیاتی

منطقه آزاد تجاری ترکیه قلمرو خارج از محدوده گمرکی را پوشش می دهد که از پرداخت مالیات و مزایای قانونی معاف است. طیف گسترده ای از فعالیت های تجاری را می توان در یک منطقه آزاد تجاری آغاز کرد، به عنوان مثال: بانکداری، بیمه، تولید، تجارت عمومی، انبارداری و بسته بندی. هر 21 منطقه آزاد بسته به نوع فعالیت اقتصادی دارای اماکن (ساختمان) مورد نیاز هستند.

به همین دلیل مناطق آزاد فضای اداری و انباری لازم برای ایجاد و توسعه کسب و کار و اجاره را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. اگر سرمایه گذاران بخواهند می توانند به صورت قانونی فضای مورد نیاز شرکت خود را در این مناطق بسازند.

مزایای دسترسی به مناطق آزاد تجاری ترکیه و فروش انحصاری نشان دهنده بازار داخلی بزرگ ترکیه است

هزینه نیروی کار و قیمت زمین در هر متر مربع در مناطق آزاد تجاری بسیار پایین است.

درآمد بین المللی و انتقال پول رایگان

معافیت از مالیات حقوق ماهانه کارکنان (35٪ – 15٪) و مالیات شرکت ها (20٪).

لغو مالیات بر ارزش افزوده برای مصرف شخصی

تجارت آزاد در کشورهای دیگر

آزادی انتخاب، استفاده و مبادله هرگونه ارز خارجی برای مقاصد تجاری

معافیت کامل از پرداخت کلیه مالیات های ضروری کالاهای وارداتی

دسترسی آسان به بندر ترکیه

معافیت کامل از کلیه مالیات تراکنش های بانکی

آزادی کامل (و بدون محدودیت قانونی) در انتخاب کیفیت و قیمت محصول

دسترسی سرمایه خارجی به سرمایه گذاری نامحدود

محیطی مدرن، جذاب و جادار با زیرساخت های خوب و آماده

ممنوعیت تعطیلی کارخانه ها و اعتصابات در تمامی مناطق آزاد ترکیه

محصولات تمام شده می توانند برای مدت نامحدودی در منطقه آزاد تجاری باشند

خدمات: آب، برق، گاز، مخابرات و زیرساخت ها بدون مالیات بر ارزش افزوده هستند

تمام مزایا برای همه شرکت ها صرف نظر از کشور مبدا اعمال می شود.

شروع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد تجاری ترکیه

پس از انجام مراحل ثبت رسمی سند درخواست سرمایه گذار، برای شروع فعالیت اقتصادی در یکی از مناسب ترین مناطق آزاد تجاری ترکیه، تمامی مراحل و تمامی «مجوزهای» مورد نیاز برای شروع معامله انجام می شود.

هزینه درخواست فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد تجاری ترکیه 5000 دلار است که قابل استرداد است. اگر درخواست شما شرایط لازم برای انجام تجارت در منطقه آزاد تجاری ترکیه را داشته باشد، کل مبلغ سرمایه گذاری به شما بازگردانده می شود. مجوز کار بین 10 تا 30 سال اعتبار دارد.
برای اطلاع از شرایط ثبت شرکت در ترکیه با موسسه مهاجرتی در تهران تماس بگیرید.

قوانین تجارت در مناطق آزاد ترکیه

تجارت بین شرکت های ترکیه و شرکت های مناطق آزاد این کشور بر اساس قوانین صادرات و واردات صورت می گیرد. برای ثبت شرکت و اخذ مجوز کار در این مناطق، اگر شرکت تولیدی داشته باشید، مجوز 15 ساله و در غیر این صورت مجوز 10 ساله می گیرید.

در صورتی که شرکت سازنده در منطقه آزاد نباشد و فقط کالا را از خارج وارد کند و سپس به کشور دیگری صادر کند مشمول حقوق گمرکی نمی شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, بین الملل, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه"، کلیک کنید.