آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پارازیت، امام جمعه گناوه یکشنبه شب در آیین تکریم و غبارروبی مساجد در مسجد امام موسی کاظم علیه السلام روستای سر بست شهرستان گناوه گفت: دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه تکریم و تعظیم مساجد نام گذاری شده است و در این دهه غبارروبی و آماده سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان انجام می شود که این آیین ویژه نیز به این مناسبت برگزار شده است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی با اشاره به توصیه های امام رضا (ع) پیرامون استفاده از ایام ماه شعبان و طلب مغفرت الهی افزود: باید از ساعت ها و لحظات باقی مانده ماه شعبان استفاده کنیم و خود را برای ورود به مهمانی بزرگ در ماه ضیافت الهی آماده کنیم.

وی گفت: همه روزها و ماه ها از آن خدا و هدیه الهی است اما برخی ماه ها و ایام به دلیل ویژگی های خاص برتری دارد که ماه رجب و شعبان و از جمله رمضان از مهمترین آنها است.

 آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد

امام جمعه گفت: ماه رمضان مانند بارانی که همه گرد و غبارها را با خود می برد، گناهان و عداوت ها و کینه ها را می برد و ماه رحمت، برکت و مغفرت الهی است.

وی بیان کرد: همه باید برای مهمانی خدا و شب و روزها و ساعت ها و لحظات آن که بهترین ساعات و روزها و شب های زندگی است و قابل توصیف نیست، آماده شویم و از فیوضات آن بهره ببریم.

حجت الاسلام رکنی حسینی: ماه مبارک رمضان هدیه الهی است و هدیه ای بالاتر از مهمانی خدا نیست لذا باید از این سفره و ضیافت الهی و دعوت معنوی در این ماه پرخیر و برکت حداکثر استفاده را ببریم و مهمان شایسته ای در این ماه مبارک باشیم.

وی بر تکریم و احترام به والدین و بزرگان و رحمت و مهربانی با فرزندان تاکید کرد.

 آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه نیز در گفت و گو با خبرنگار پارازیت اظهار داشت: یکی از سنت های حسنه دین مبین اسلام، تکریم و بزرگداشت مساجد است.

حجت الاسلام علی محمدی افزود: بهار مومنین، ماه مبارک رمضان است و مسلمانان قبل از شروع این ماه، با پوشیدن لباس خادمی، گرد و غبار را از چهره ی خانه ی خدا می زدایند و مساجد را برای مهمانی نمازگزاران و راز و نیاز با خداوند آماده می کنند.

 آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد

وی گفت: در فرهنگ اسلامی و ایرانی، هر ساله مومنین در دهه ی آخر ماه شعبان که با عنوان «دهه ی تکریم و تعظیم مساجد» نام گذاری شده است، با اجرای مراسم غبارروبی و عطرافشانی، حال و هوای مسجد را برای فرا رسیدن بهار قرآن آماده می کنند؛ و امام محمد باقر (علیه السلام) در روایتی می فرمایند «لکل شی ء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان» «برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.

 آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: به همین مناسبت آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد که از نکات قابل توجه این آیین معنوی حضور نوجوانان و جوانان مسجدی در این آیین بود که به عنوان ارکان اصلی مساجد محسوب می شوند.

وی از همراهی دبیر اقامه نماز شهرستان، رییس ستاد عتبات عالیات، هیات امنای مسجد امام موسی کاظم علیه السلام، رییس شوری هیات مذهبی, رییس کمیته امداد و خادمین نماز و همه کسانی که در این آیین معنوی حضور داشتند تقدیر کرد.

 آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد

دهه تکریم و تعظیم، غبارروبی و عطر افشانی مساجد در دهه آخر ماه شعبان و به مناسبت پیشواز ماه مبارک رمضان انجام می شود که شعار امسال دهه تکریم و تعظیم مساجد «مسجد همیشه برقرار» در نظر گرفته شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیین غبار روبی مساجد در شهرستان گناوه برگزار شد – خبرگزاری پارازیت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.